V-Twin Forum banner

Twin Cam 88 Napinacze łańcucha rozrządu, ulepszenie płyty rozrządu lub po prostu wymiana napinaczy sprężynowych

39K views 40 replies 15 participants last post by  Brand'd  
#1 ·
Wygląda na to, że Harley nakłania nas, właścicieli silników Twin Cam 99-06, do przejścia na płytę rozrządu Screaming Eagle. Zatem wymieniamy plastikowe napinacze sprężynowe na plastikowe napinacze hydrauliczne kosztem około 700 dolarów minimum. Plastikowe napinacze zużywają się niezależnie od tego, czy są sprężynowe, czy hydrauliczne i wymagają kontroli co 20 tysięcy mil. Nie jestem pewien, czy muszę ponosić koszty nowej płyty i po prostu wymienić napinacze sprężynowe. Czy jest jakiś powód, aby nie wymieniać po prostu napinaczy sprężynowych?
 
#30 ·
Możesz wymienić tylko plastikowe podkładki na kilka wysokiej jakości części z rynku wtórnego za kilka dolców i mieć spokój na jakiś czas.


Wysłane stąd.
Zainstalowałem buty Cyco w kilku silnikach twin cam i miałem z nimi dużo szczęścia i żadnych przedwczesnych awarii. Zazwyczaj sprawdzam je co około 25 000 do 30 000 mil. O wiele taniej niż wymiana płyty krzywkowej
 
#13 ·
Standardowa konfiguracja działa, ale pozbyłbym się ich z mojego motocykla tak szybko, jak to możliwe.
Nie mam absolutnie żadnej weryfikacji i nie szukałem poparcia dla tej teorii, ale wierzę, że te sprężyny mają zbyt duże napięcie i powodują niepotrzebne naprężenia boczne na łożyskach krzywki.
Mogę się bardzo mylić, całkowicie się mylić, ale to w porządku. Zrobiłem rzeczy o wiele bardziej kosztowne niż ulepszanie skrzyni rozrządu motocykla z powodu pomyłki.
 
#14 ·
Dzięki za wasz wkład, chłopaki. Świetne informacje tutaj!! Prawdopodobnie wydać pieniądze na specjalne narzędzia i od czasu do czasu sprawdzać buty. Ktoś wspomniał o Cycogaskets. Czy sprzedają produkty wysokiej jakości, dorównujące James Gaskets? Ich górny i dolny zestaw wydaje się dość tani.
 
#21 ·
Dzięki za wasze uwagi, chłopaki. Świetne informacje tutaj!! Prawdopodobnie wydam pieniądze na specjalne narzędzia i od czasu do czasu sprawdzę buty. Ktoś wspomniał o Cycogaskets. Czy sprzedają produkty wysokiej jakości, dorównujące James Gaskets? Ich górny i dolny zestaw wydaje się dość tani.
Uszczelki CYCO są dobrej jakości i produkują różne rodzaje. Nie spotkałem się z żadnymi problemami z nimi. Jeśli masz czas, aby poczekać kilka dni na wysyłkę.
 
#17 ·
Zawsze byłem przeciwny uruchamianiu maszyny poza sezonem, ze względu na punkt kondensacji.
Rozmawiałem z gościem od skidoo, który uruchamia swój latem, obserwuję wskaźnik, może nawet polecam. Rozgrzewa go wystarczająco. Pytanie brzmi, czy naprawdę jest wystarczająco gorący.

Ale moja stara ciężarówka działała dobrze, dopóki nie zaparkowałem jej na lato pewnego roku. Potem zaczęła przeciekać.

Chciałoby się pomyśleć, że budują te sezonowe przedmioty tak, aby to wytrzymały. Ale nie jestem przekonany, że ich to obchodzi.
 
#20 ·
Zawsze byłem przeciwny uruchamianiu maszyny poza sezonem, ze względu na punkt kondensacji.
Rozmawiałem z facetem od skidoo, który uruchamia swój latem, obserwuję wskaźnik, może nawet zalecany. Rozgrzewa go wystarczająco. Pytam, czy naprawdę jest wystarczająco gorący.

Ale moja stara ciężarówka działała dobrze, dopóki nie zaparkowałem jej na lato pewnego roku. Potem zaczęła przeciekać.

Chciałoby się myśleć, że budują te sezonowe przedmioty tak, aby to wytrzymały. Ale nie jestem przekonany, że ich to obchodzi.
Zazwyczaj temperatura robocza (200-220⁰F) przez co najmniej 20 minut. Lubię 45 minut do godziny. Ale jeśli zauważysz jakąkolwiek kondensację, zawsze najlepiej jest wymienić olej i filtr. Nie mogę tego wystarczająco podkreślić mojej 81-letniej teściowej. Po prostu co tydzień uruchamia swoją starą ciężarówkę i pozwala jej pracować na biegu jałowym przez 20 minut. NIE wystarczająco dobrze! LOL!
 
#22 ·
Jesteś bardziej oddany niż ja. Nie zmieniam oleju z powodu kondensacji, tylko zamierzam wkrótce jeździć. Może jestem niedbały.

Staram się unikać krótkich przejażdżek, zwłaszcza jesienią i wiosną.

Zastanawiam się jednak, co jest gorsze w odniesieniu do wysychania uszczelek. Oczywiście silniki są droższe. Ale jak długo trzeba je uruchamiać?
 
#23 ·
Jesteś bardziej oddany niż ja. Nie zmieniam oleju z powodu kondensacji, tylko zamierzam wkrótce jeździć. Może jestem niedbały.

Staram się unikać krótkich przejażdżek, zwłaszcza jesienią i wiosną.

Ale zastanawiam się, co jest gorsze, jeśli chodzi o wysychanie uszczelek. Oczywiście silniki są droższe. Ale jak długo trzeba je uruchamiać dla obu?
Nigdy nie miałem problemu z uszczelkami w tym względzie. Miałem motocykle, które stały w magazynie przez rok i nie było problemów.
 
#33 ·
Wygląda na to, że Harley nakłania nas, właścicieli silników twin cam 99-06, do przejścia na płytę rozrządu Screaming Eagle. Zatem wymieniamy plastikowe napinacze sprężynowe na plastikowe napinacze hydrauliczne kosztem około 700 $ min. Plastikowe napinacze zużywają się niezależnie od tego, czy są sprężynowe, czy hydrauliczne i wymagają kontroli co 20 000 mil. Nie jestem pewien, czy muszę ponosić koszty nowej płyty i po prostu wymienić napinacze sprężynowe. Czy jest jakiś powód, aby nie wymieniać po prostu napinaczy sprężynowych?
Właśnie wymieniłem swoje na nowe, jasnożółte buty przy przebiegu 26 000 mil, zewnętrzne buty mocno zużyte, wewnętrzne ok. Pamiętaj, że podczas wkładania skrzyni rozrządu, napięcie wewnętrznego buta musi być poluzowane za pomocą śrubokręta lub kawałka bambusa o grubości 3/16 cala i długości, wciśniętego między wewnętrzne krzywki, w przeciwnym razie końce wałka rozrządu NIE wrócą do łożysk. Spędziłem 3 godziny, żeby się tego dowiedzieć. Zobacz zdjęcie. Wyszlifowałem również płasko tył łańcucha, wypolerowałem, spłukałem rozpuszczalnikiem i ponownie naoliwiłem. Podejrzewam, że nowe buty nie będą się tak mocno zużywać jak elementy OEM teraz.
Image

Image
 
#34 ·
Właśnie zmieniłem swoje na nowe, jasnożółte buty przy 26 000 milach, zewnętrzny but mocno zużyty, wewnętrzny ok. Pamiętaj, że podczas wkładania skrzyni rozrządu, wewnętrzne napięcie buta musi być rozluźnione śrubokrętem lub kawałkiem bambusa o grubości 3/16" wciśniętym między wewnętrzne krzywki, w przeciwnym razie końce wałka rozrządu NIE wrócą do swoich łożysk. Spędziłem 3 godziny, żeby się tego dowiedzieć. Zobacz zdjęcie. Wyszlifowałem również płasko tył łańcucha, wypolerowałem, przepłukałem rozpuszczalnikiem i ponownie naoliwiłem. Podejrzewam, że nowe buty nie będą się tak źle zużywać jak elementy OEM teraz. View attachment 275159
View attachment 275158
Czy zainstalowałeś płytę z zębatkami? Zdezorientowany.....
 
#39 ·
Dzięki za informację! Dobra robota. Jeśli chodzi o ten but z tyłu. Myślę, że jest tam otwór, w którym instalujesz kołek, aby utrzymać ten but otwarty od przodu płyty. Czy odciąłeś popychacze, czy je usunąłeś?
Tak, możesz również zablokować napinacz w pozycji otwartej za pomocą kołka lub gwoździa przez otwór, ale opuść but ostrożnie po wyjęciu kołka.
Lubię nieregulowane popychacze, więc usunąłem dźwignie i osłony. Zależy od ciebie.
 
#38 ·
View attachment 275161
Czy to zdjęcie zamontowanej płyty? Jeśli tak, to jak ustawiłeś pompę oleju do wału korbowego, gdy koła zębate były już zamontowane? Płytę należy zamontować i dokręcić, zanim będzie można dokręcić pompę.
Przepraszam, płyta z wałkami rozrządu (i pompą oleju) zamontowana jako pierwsza, następnie koła zębate i łańcuch zewnętrzny. Nie ruszałem 4 śrub pompy oleju podczas wymiany buta, więc pompa oleju nie stanowi problemu. Nie ma potrzeby wyjmowania/grzebania przy pompie oleju, jeśli zostawisz te 4 śruby w spokoju.