V-Twin Forum banner

525 Brandstof voor reaper nokkenassen in 2001 88 ci

2 reading
64K views 26 replies 15 participants last post by  Mi Infidel  
#1 ·
Hallo,

ik heb een 2001 electra glide 88 ci die zo goed als standaard is. Ik wil graag upgraden naar de hydraulische spanners met de se nokkenplaat en de high performance oliepomp. Terwijl ik er toch mee bezig ben, wil ik de nokkenassen upgraden.

Ik heb veel onderzoek gedaan naar de verschillende nokkenassen, hoe ze zouden werken voor mijn rijstijl en hoe ze zouden reageren op een 95" kit in de toekomst.

Op dit moment was de tw21 de favoriet, maar ik kwam de reaper 525 tegen, waarvan ik de specificaties en het werkbereik meer vind aanspreken.

Laat ik vooraf zeggen dat ik op dit moment niets met de koppen wil doen.

Ik weet dat de typische maximale lift voor een vroege kop .510" is. Dus ik nam contact op met fueling en legde de motorfiets die ik heb uit, hoe hij standaard is, en vroeg of het een fout was dat de 525 reaper nokkenassen werden vermeld als bolt-in voor de jaren 1999-2006. Het antwoord was dat ze 100% bolt-in zijn voor die jaren.

Dus mijn vraag is: heeft iemand ervaring met het installeren van deze nokkenassen in een vroege 88 ci?

Bedankt,
Dime

#2 ·
Ik heb de Feuling HP+ nokkenastkit met 525 nokken in mijn 2004 FLHTI TC88 gedaan. Ik heb mijn true duals tegelijkertijd vervangen door V&H 2-in-1 propipe omdat de eigenaar van mijn plaatselijke speedshop zei dat ik ongeveer 10% van de prestaties zou verliezen als ik de duals zou houden. Ik gebruik een simpele K&N-ontluchter. Na die wijzigingen dynode de motor 90/91. Je kon het verhoogde koppel goed voelen.

Erg blij met de verandering, maar na een paar duizend mijl begon ik behoorlijk slechte leakdown te krijgen van de zuigerveren, dus ik moest het bovenste gedeelte doen. Opgeboord voor 95" KB-zuigers en -veren, klepbewerking met nieuwe veren en lichte afwerking van de koppen en dunnere koppakking. Nieuwe dynotest 92/100. Totaal andere motor qua prestaties. Dynoresultaten hieronder zodat je kunt zien wat voor soort koppelband de 525 nokken je geven. Boven is alleen de nokken, onder is na de revisie van het bovenste gedeelte. PK's komen wat laat, maar zoals je kunt zien trekt ze behoorlijk sterk waar ik het wil op een bagger 3-5k rpm.

Ik heb een paar keer met de technische mensen van Feuling gesproken tijdens het proces en ze geven uitstekende ondersteuning. Achteraf gezien wou ik dat ik het bovenste gedeelte had gedaan toen ik de nokkenast deed. Zoals jij was ik "gewoon de waardeloze spanners aan het vervangen en dacht waarom geen nokken?" maar ik had de $500 kunnen besparen op de tweede dyno als ik het allemaal vanaf het begin had gedaan. Ik heb alles zelf gesleuteld en het cilinder- en kopwerk laten doen bij een gerenommeerde lokale machine shop.

#3 ·
Geweldig, dit is precies de feedback die ik nodig had. Ik heb een erg krap budget, dus het zijn momenteel alleen de nokkenplaat, de pomp en de nokkenassen. Als ik de klepveren nu niet hoef te vervangen, is dat geweldig.

Moet het voorlopig ook bij de true duals houden, waarvan ik weet dat het de zaken zal schaden.

Maar over het algemeen denk ik dat deze nokkenassen voorlopig en in de toekomst beter passen dan de Andrew's tw21's.

#4 ·
Als je van plan bent Andrews en een grote boring te gebruiken, zou ik minstens de tw26 gebruiken. Ik heb een tw26 in mijn Fatboy gebruikt terwijl hij standaard was en hij liep prima, maar de volgende winter heb ik een 95" kit toegevoegd, de 26 loopt sterk in het lage tot middensegment, maar begint af te vlakken bij snelwegsnelheid, heb nu over de tw37 nagedacht.

#5 ·
Het plan is om alleen naar big bore te gaan als de bovenkant idealiter gereviseerd moet worden. Ik zou er de voorkeur aan geven om bij de 88 ci te blijven en tevreden te zijn met de nokkenas in een perfecte wereld.

Alles wat ik heb gelezen is dat de tw37 de big bore vanaf het begin nodig heeft. Je kunt wegkomen met een tw26, maar die heeft wat meer compressie nodig dan standaard. Daarom keek ik naar de tw21. Blijkbaar trekt die heel goed in de 88 ci en doet het ook goed in de 95" als je bedenkt dat ik op zoek ben naar koppel en niet per se pk's, maar ik zal het niet afwijzen.

#6 ·
De 37 heeft de compressieverhoging van de big bore nodig om het beste te presteren, de 26 draait in zowel 88 als 95, maar de vermogenscurve verschuift iets naar links in een 95. Ik rijd een fatboy met een glasvezel batwing kuip en glazen tassen, standaard met de 26's reed hij goed, zelfs met z'n tweeën. Ik rijd ongeveer 40% van de tijd op de snelweg, de BB met de 26's vlakt af bij ongeveer 70 mph, maar hij trekt goed op bochtige wegen.

#8 ·
Ik heb met mijn monteur gesproken en we gaan vasthouden aan .510" lift en lager, dus de reaper nokkenassen vallen af.
510's met een tandwielaandrijving, high flow luchtfilter, & drag pipes op mijn 01deuce, voor de tandwielaandrijving kit met de nokkenassen heb ik 500$ uitgegeven, ik en een vriend hebben het werk gedaan! Dat gezegd hebbende, het eindresultaat is veel meer koppel! De nokkenassen komen sterk op na ongeveer 3 grand en gaan door tot ongeveer 5, je zult een groot verschil merken in de acceleratie. Ik zeg maar dat ik erg blij ben met mijn 510's, eigenlijk glimlach ik nu terwijl ik dit stuur! Je kunt er niets verkeerd mee doen!! Ook het geluid van die nokkenassen is een aangename +! Sommigen zeiden dat je ze niet echt kunt horen, niet waar! Muziek hoeft niet luid te zijn om van te genieten! Die deuken zijn muziek in mijn oren!! Succes, wees voorzichtiger!!

#12 ·
Voor de goede orde, ik heb een 01 Dyna met de 510G nokkenassen, S&S G carburateur, standaard koppen en cilinders. Het zuigt van onderaf, maar is redelijk als je eenmaal de toeren omhoog hebt. Ik heb geen toerenteller, maar het voelt als 4000 toeren voordat hij tot leven komt.

• Like
Reactions: Joe Bill
#13 ·
Hallo, ik heb een 2001 electra glide 88 ci die zo goed als standaard is. Ik wil upgraden naar de hydraulische spanners met de se nokkenplaat en de high performance oliepomp. Terwijl ik daar toch bezig ben, wil ik de nokkenassen upgraden. Ik heb veel onderzoek gedaan naar de verschillende nokkenassen, hoe ze zouden werken voor mijn rijstijl en hoe ze zouden reageren op een 95" kit in de toekomst. Op dit moment was de tw21 de favoriet, maar ik kwam de reaper 525 tegen, waarvan ik de specificaties en het werkbereik meer vind aanspreken. Laat me beginnen met te zeggen dat ik op dit moment niets met de koppen wil doen. Ik weet dat de typische maximale lift voor een vroege kop .510" is. Dus ik nam contact op met fueling en legde de motorfiets die ik heb uit, hoe hij standaard is en vroeg of het een vergissing was dat de 525 reaper nokkenassen werden vermeld als bolt-in voor de jaren 1999-2006. Het antwoord was dat ze 100% bolt-in zijn voor die jaren. Dus mijn vraag is: heeft iemand ervaring met het installeren van deze nokkenassen in een vroege 88 ci? Bedankt, Dime
Ik heb de 525 in mijn carburateur 01 EG. Geen zorgen. Max lift voor standaard veren is .540. Geen binding. Geweldige upgrade. Maar als je meer pk's wilt, heb je kopwerk nodig op de 88", dat is de wurggreep op deze motoren

#14 ·
Ik heb de 525 in mijn carburateur 01 EG gebruikt. Geen zorgen. Max. lift voor standaard veren is .540. Geen binding. Geweldige upgrade. Als je echter meer pk's wilt, heb je kopwerk nodig op de 88", dat is de wurggreep op deze motoren
Bedankt voor de reactie. Sinds deze post kwam ik erachter dat ze al Andrews 26 nokkenassen had. Ik heb uiteindelijk ook de koppen getrokken en ze gepocket-port met een klepbeurt.

Wanneer ik een revisie moet doen, krijgt ze de 525 nokkenassen en 95".

Dat gezegd hebbende, met de 2-1 die ik voor haar heb gebouwd, de 6000 rpm module en de aangepaste cv40, trekt ze hard over het hele toerentalbereik.

#22 ·
Besefte niet dat dit een oudere vraag was 😂
Afhankelijk van waar je je koppel wilt hebben en of je de koppen gaat updaten. Als je veel koppel wilt hebben vanaf stationair toerental tot ongeveer 4500 tpm en je de koppen niet aanraakt, zijn de S&S 509 of Andrews 26 moeilijk te verslaan. Ik vermoed dat de 525 vergelijkbaar zal zijn. Als je besluit om wat kopwerk te doen of gewoon wat 2006+ koppen toe te voegen (goedkope gebruikte upgrade) kun je de compressie verhogen als je 95" of 98" gaat en de Fueling 543 gebruiken en plezier hebben! Een andere ding dat je zou kunnen doen, is een paar tanden op het voorste aandrijfriemschijf laten vallen.
Dat is het probleem. Je moet een definitief einddoel hebben, anders kun je eindeloos doorgaan $$$$HPTQ

Ik heb uitstekende service gehad van Fueling. Austin kan waarschijnlijk al je vragen beantwoorden en heeft misschien zelfs een aantal "gereviseerde" onderdelen op voorraad.
Succes!

#24 ·
Hallo, ik heb een 2001 electra glide 88 ci die zo goed als standaard is. Ik wil graag upgraden naar de hydraulische spanners met de se nokkenplaat en de high performance oliepomp. Terwijl ik daar toch bezig ben, wil ik de nokkenassen upgraden. Ik heb veel onderzoek gedaan naar de verschillende nokkenassen, hoe ze zouden werken voor mijn rijstijl en hoe ze zouden reageren op een 95" kit in de toekomst. Op dit moment was de tw21 de koploper, maar ik kwam de reaper 525 tegen, waarvan ik de specificaties en het werkbereik meer vind aanspreken. Laat me vooraf zeggen dat ik op dit moment niets met de koppen wil doen. Ik weet dat de typische maximale lift voor een vroege kop .510" is. Dus ik nam contact op met fueling en legde de motorfiets die ik heb uit, hoe hij standaard is, en vroeg of het een vergissing was dat de 525 reaper werd vermeld als bolt-in voor de jaren 1999-2006. Het antwoord was dat ze 100% bolt-in zijn voor die jaren. Dus mijn vraag is: heeft iemand ervaring met het installeren van deze nokkenassen in een vroege 88 ci? Bedankt, Dime
Ik heb in mijn 2001 Electra Glide, 525 Fueling nokkenassen, het is prachtig en gromt, met midden- en hoogbereik vermogen.