V-Twin Forum banner

BARDZO hałaśliwe zaciski

1.9K views 23 replies 6 participants last post by  Thermodyne  
#1 ·
Cześć wszystkim,
Próbuję sprzedać swój niestandardowy motocykl Evo softail, ale nie ma mowy, żeby się sprzedał z powodu mega głośnego, dzwoniącego grzechotania dochodzącego z przednich zacisków V.T. z pojedynczym tłokiem. Jest tak głośny, że jazda jest cholernie irytująca.
Rower ma widelce wide glide z rynku wtórnego z lat 90-tych, gruby stalowy mały niestandardowy przedni błotnik i parę zacisków z pojedynczym tłokiem. Podczas jazdy rower mocno grzechocze z przodu. Błotnik jest bardzo solidnie zamontowany, więc cały zespół jest sztywny jak skała. Po zdjęciu błotnika wszystko się uspokaja, grzechotanie znika. Próbowałem zamontować błotnik na gumach, aby wykluczyć wibracje harmoniczne powodujące hałas. Nie robi różnicy. Więc przetestowałem teorię, że błotnik wywołuje grzechotanie gdzie indziej. Zdjąłem przednie zaciski (powiesiłem je na kierownicy) i przejechałem się rowerem testowo. Grzechotanie zniknęło, nawet z zamontowanym przednim błotnikiem, co udowodniło, że błotnik nie był miejscem, z którego dochodziło grzechotanie. Muszę więc dojść do wniosku, że to zaciski grzechoczą, być może spowodowane przez błotnik. Jak więc mogę sprawić, żeby zaciski nie grzechotały tak bardzo? Czy to powszechne w przypadku tych zacisków? Nie mogę go sprzedać bez błotnika. To Wielka Brytania, potrzebujemy błotnika, bo tu zawsze pada 🤣
Zaciski wydają się nie mieć żadnych podkładek/sprężyn zapobiegających grzechotaniu itp., jak w przypadku innych zacisków. Nie widzę więc, co powstrzymuje zewnętrzną płytkę mocującą okładzinę przed grzechotaniem wewnątrz zacisku. Wszelkie przemyślenia na temat tego, jak je wyciszyć, byłyby bardzo mile widziane.
 
#4 ·
Ten zacisk hamulcowy nie jest podatny na hałas, zewnętrzna okładzina jest zabezpieczona śrubą, wewnętrzna ma sprężynę przeciwgrzechotkową.. może warto przyjrzeć się obszarowi mocowania dolnych nóg.
Mocowanie dolnej nogi to duży blok aluminium trzymany przez dwie duże śruby 1/2" c/sunk wkręcone mocno, więc solidne. Dźwięk brzmi jak bardzo mrowiące grzechotanie, podobne do dźwięku wydawanego podczas potrząsania luźną okładziną wewnątrz jej grubej stalowej płyty obudowy.
Luźna okładzina może swobodnie grzechotać w swojej płycie. Nie widzę, żeby ta mała sprężyna zatrzymywała ruch boczny. Czy powinna być może bardziej wygięta niż jest?
 
#6 ·
Czy przednie krawędzie klocków powinny się bardziej zużywać? Moje klocki zwężają się nieznacznie pod względem grubości, od krawędzi natarcia do krawędzi spływu. Czy to może powodować głośne grzechotanie? Nie mogę zrozumieć, dlaczego usunięcie błotnika zatrzymuje grzechotanie, ale z zamontowanym błotnikiem usunięcie zacisków hamulcowych zatrzymuje grzechotanie.
 
#9 ·
Instrukcje serwisowe i części fabrycznych. Niezbędne do wykonywania własnej pracy.
Tak, tacy jak ja mogą wykonać zadanie poprawnie w kilka minut, wygląda to łatwo, ponieważ takie jest.. wypisywanie tego wszystkiego, gdy informacje są dostępne???
To miało sprawić, że pomyślisz... sposób, w jaki je złożyłeś, nie jest bliski prawidłowemu... powodzenia
Hamulce nie są systemem do nauki... głośne grzechotanie z zacisków może być przyczyną poważnego problemu.
Wszystko można rozwiązać za pomocą instrukcji wymienionych powyżej.
 
#10 · (Edited)
Instrukcje serwisowe i części. Niezbędne do wykonywania własnej pracy.
Tak, faceci tacy jak ja mogą wykonać zadanie poprawnie w kilka minut, wygląda to łatwo, ponieważ tak jest... zapisywanie tego wszystkiego, gdy informacje są dostępne???
To miało sprawić, że pomyślisz... sposób, w jaki je złożyłeś, jest daleki od poprawnego... powodzenia
Hamulce nie są systemem, którego należy się uczyć... głośne grzechotanie z zacisków może być przyczyną poważnego problemu.
Wszystko to można rozwiązać za pomocą instrukcji wymienionych powyżej.
Po pierwsze, dziękuję za pomoc. Twoje słowa naprawdę pomogły mi dotrzeć do sedna sprawy.
Po drugie, kupiłem motocykl jako konstrukcję na zamówienie tutaj, w Wielkiej Brytanii. To cała seria części z rynku wtórnego zamontowanych na ramie Harley softail z silnikiem Evo, i zanim zaczniesz sugerować, że powinienem dowiedzieć się, jaki to model na podstawie numeru VIN, wydaje się, że ktoś wybił na nim całkowicie nie-Harleyowski numer ramy, więc nie ma możliwości, aby to powiedzieć. Możesz więc wygłaszać wszelkiego rodzaju zarozumiałe, mądre komentarze oparte na założeniu, że jestem jakimś nic nie wiedzącym, nic nie wartym majsterkowiczem, który nie powinien "bawić się" mechaniką rowerową, ale faktem jest, że buduję niestandardowe rowery od lat 70-tych, konserwowałem, modyfikowałem i pracowałem nad wieloma japońskimi i europejskimi motocyklami przez lata, ale to mój pierwszy "Harley", który posiadam lub nad którym pracowałem, a ponieważ nie jest to standardowy motocykl z historią, nie mam pojęcia, które instrukcje zdobyć, nie żeby wiele z tego motocykla było w ogóle standardowe. Zatem zanim będziesz dupkiem, pomyśl.
Nie zaszkodziłoby po prostu odpowiedzieć na proste pytanie. Przynajmniej normalni ludzie nie mieliby z tym problemu. A ponieważ po raz pierwszy badałem te zaciski, dlaczego do cholery miałbym wiedzieć, czy sprężyna, którą można wyraźnie zamontować w obie strony (co i tak jest kiepskim projektem), jest prawidłowo zamontowana. A schematy części, które przeglądałem, aby pomóc, pokazują jasno, jak powinna pasować sprężyna. Więc dlaczego nie wyłamać się z formy i spróbować być pomocnym choć raz. Czy to za dużo prosić?
 
#17 ·
Dwa wątki Mannyroada o jego hamulcach zostały połączone. Manny musi poświęcić chwilę i przeczytać zasady. Strzelanie z shotguna jest niedozwolone. Jedno pytanie jest warte jednego wątku.
Przepraszam Thermodyne, to, co początkowo brzmiało jak grzechotanie dochodzące z okolic gaźnika Mikuni (lokalny mechanik Harley przetestował motocykl i pomyślał, że może pochodzić z gaźnika), wygenerowało mój głośny wątek o gaźniku. Kiedy w końcu doszedłem do wniosku, że to zacisk, pomyślałem, że nowy wątek z bardziej odpowiednim tytułem wątku, we właściwym obszarze forum, może lepiej skierować moje zapytanie. Myślałem, że zamknąłem mój wątek o hałasie gaźnika moim ostatnim komentarzem. Wezmę to pod uwagę następnym razem 👍
 
#13 ·
Na podstawie tego jednego wspornika klocków masz problem z trzpieniami ślizgowymi.

Oto widok części w rozstrzale.

View attachment 281267
Na podstawie tego jednego wspornika klocków masz problem z trzpieniami ślizgowymi.

Oto widok części w rozstrzale.

View attachment 281267
Dzięki za przemyślenia. Nie jestem pewien, co masz na myśli, ponieważ moje trzpienie ślizgowe wydają się być skonfigurowane mniej więcej tak jak na tym schemacie. Moje dolne trzpienie poruszają się płynnie w obudowie zacisku, O-ringi są na miejscu i nasmarowane. Górny suwak ma swoje uszczelki, jest nasmarowany i przesuwa się płynnie w górnym otworze obudowy, więc co jest nie tak?
Ten schemat (dzięki za dołączenie go) pokazuje orientację sprężyny lepiej niż inne schematy, które widziałem, i z diagramu wynika jasno, że moje sprężyny zostały zamontowane odwrotnie. Czy to prawdopodobnie przyczyna grzechotania?
Jak wspomniałem powyżej, jest to całkowicie niestandardowy motocykl i mój pierwszy 'Harley', więc moje pierwsze doświadczenie z tymi zaciskami Harley.
 
#15 ·
Dzięki za przemyślenia. Nie jestem pewien, co masz na myśli, ponieważ moje sworznie ślizgowe wyglądają na ustawione mniej więcej tak jak na tym schemacie. Moje dolne sworznie poruszają się płynnie w obudowie zacisku, pierścienie O-ring są na miejscu i nasmarowane. Górny suwak ma swoje uszczelki, nasmarowane i przesuwa się płynnie w górnym otworze obudowy, więc co jest nie tak?
Ten schemat (dzięki za jego dołączenie) pokazuje orientację sprężyny lepiej niż inne schematy, które widziałem, i z diagramu wynika jasno, że moje sprężyny zostały zamontowane odwrotnie. Czy to prawdopodobnie przyczyna grzechotania?
Jak wspomniałem powyżej, jest to całkowicie niestandardowy motocykl i mój pierwszy 'Harley', więc moje pierwsze doświadczenie z tymi zaciskami Harley.
Co powiesz na kilka zdjęć zacisku na motocyklu.

Czy to klocki grzechoczą, czy zacisk i jego części? Jeśli klocki są luźne, które? Wewnętrzne czy zewnętrzne.
 
#18 ·
Przerobiono zaciski, pomijając samą zewnętrzną okładzinę. Zaciski są solidnie zamontowane na prowadnicach ślizgowych, bez ruchu innego niż wzdłużny, co jest dobrym, mocnym, ale płynnym ruchem. Musi to więc być zewnętrzna okładzina, która grzechocze w swojej płytce mocującej. Płytka tylna zewnętrznej okładziny jest z natury luźno dopasowana do swojej płytki mocującej. Może po prostu potrzebuję nowych sprężyn przeciwgrzechotkowych??
 
#20 ·
Kiedy naciskasz hamulce, grzechot przestaje?
OK, więc zamontowałem ponownie zaciski, po dokładnym sprawdzeniu, przetestowałem dzisiaj motocykl i nadal grzechoczą. Jednak, gdy lekko hamuję, grzechot ustaje, co sprawia, że myślę, że to wszystko ma związek ze sprężynami przeciwgrzechotowymi, które nie zapobiegają grzechotaniu zewnętrznych klocków hamulcowych w ich płytkach prowadzących.
Czy masz jakieś sugestie dotyczące rozwiązania? Nie mogę sprzedać motocykla, jeśli grzechoczą.