V-Twin Forum banner

Twin Cam 88 Nokkenas-ketting spanners nokkenplaat upgrade of gewoon de veerspanners vervangen

1 reading
39K views 40 replies 15 participants last post by  Brand'd  
#1 ·
Het lijkt erop dat Harley ons, eigenaren van 99-06 twin cam, aanstuurt om te upgraden naar de Screaming Eagle nokkenasplaat. Dus vervangen we plastic veerspanners door plastic hydraulische spanners voor een bedrag van ongeveer $700 min. De plastic spanners slijten, ongeacht of het veerspanners of hydraulische spanners zijn, en moeten om de 20.000 mijl worden geïnspecteerd. Ik weet niet zeker of ik de kosten van een nieuwe plaat moet maken en gewoon de veerspanners moet vervangen. Is er een reden om niet gewoon de veerspanners te vervangen?

#2 ·
Je kunt de plastic pads gewoon vervangen door een paar kwalitatief goede aftermarket-onderdelen voor een paar dollar en een tijdje goed zitten.

#30 ·
Je kunt gewoon de plastic pads vervangen door een paar kwaliteitsonderdelen van de aftermarket voor een paar dollar en een tijdje goed zitten.

Verzonden vanaf hier.
Ik heb de Cyco-schoenen op verschillende twin cam-motoren geïnstalleerd en heb er veel succes mee gehad en geen voortijdige defecten. Ik inspecteer ze over het algemeen rond de 25.000 tot 30.000 mijl. Een stuk goedkoper dan het vervangen van de nokkenplaat

#4 ·
Als je er niet veel kilometers mee maakt en het niet erg vindt om af en toe de schoenen te controleren, zou ik het geld niet uitgeven. Ik koos voor een tandwielaandrijving op mijn '04 Road King tijdens het uitvoeren van enkele motorupgrades en heb de afgelopen 40.000 mijl geen problemen gehad. YRMV

#13 ·
De standaard setup werkt, maar ik zou ze zo snel mogelijk uit mijn motor halen.
Ik heb absoluut geen verificatie en heb geen steun gezocht voor de theorie, maar ik geloof dat die veren te veel spanning hebben en onnodige zijdelingse spanning op de nokkenaslagers veroorzaken.
Ik kan er helemaal naast zitten, helemaal fout, maar dat is oké. Ik heb dingen gedaan die veel duurder waren dan het verbeteren van de nokkenkast van een motorfiets omdat ik het verkeerd had.

#14 ·
Bedankt voor jullie input, mensen. Geweldige informatie hier!! Waarschijnlijk het geld uitgeven aan de speciale gereedschappen en af en toe de schoenen controleren. Iemand noemde Cycogaskets. Verkopen zij kwaliteitsproducten die gelijkwaardig zijn aan James Gaskets? Hun boven- en onderkit lijkt vrij goedkoop.

#21 ·
Bedankt voor jullie input jongens. Geweldige informatie hier!! Waarschijnlijk het geld uitgeven aan de speciale tools en af en toe de schoenen controleren. Iemand noemde Cycogaskets. Verkopen ze kwaliteitsproducten die gelijk zijn aan James Gaskets? Hun top- en bottom kit lijkt redelijk goedkoop.
CYCO Gaskets zijn van goede kwaliteit en maken verschillende soorten. Ik ben nog nooit problemen met ze tegengekomen. Als je de tijd hebt om een paar dagen te wachten tot ze verzonden worden.

#17 ·
Ik ben altijd tegen het starten van een machine buiten het seizoen geweest, vanwege het condensatiepunt.
Ik sprak met een skidoo-man die de zijne in de zomer start, ik let op de meter, misschien zelfs aanbevolen. Hij krijgt hem heet genoeg. Ik vraag me af of het wel echt heet genoeg is.

Maar mijn oude vrachtwagen liep goed, totdat ik hem een jaar lang voor de zomer parkeerde. Toen begon hij te lekken.

Je zou denken dat ze deze seizoensgebonden items zo zouden bouwen dat ze dat aankunnen. Maar ik ben er niet van overtuigd dat het ze iets kan schelen.

#20 ·
Ik ben altijd tegen het starten van een machine buiten het seizoen geweest, vanwege het condensatiepunt.
Ik sprak met een skidoo-man die hem in de zomer start, ik kijk de meter, misschien zelfs aanbevolen. Hij krijgt hem heet genoeg. Ik vraag me af of het echt heet genoeg is.

Maar mijn oude vrachtwagen liep goed, totdat ik hem een zomer parkeerde. Toen begon hij te lekken.

Je zou denken dat ze deze seizoensgebonden items zo zouden bouwen dat ze dat aankunnen. Maar ik ben er niet van overtuigd dat het ze interesseert.
Meestal bedrijfstemperatuur (200-220⁰F) gedurende minimaal 20 minuten. Ik vind 45 minuten tot een uur prettig. Maar als er condensatie wordt opgemerkt, is het altijd het beste om de olie en het filter te vervangen. Ik kan dit niet vaak genoeg benadrukken bij mijn 81-jarige schoonmoeder. Ze start gewoon elke week haar oude vrachtwagen en laat hem 20 minuten stationair draaien. NIET goed genoeg! LOL!

#22 ·
Je bent meer toegewijd dan ik. Ik ververs de olie niet voor condensatie, maar ga gewoon snel rijden. Misschien ben ik nalatig.

Ik probeer korte ritten te vermijden, vooral in de herfst en de lente.

Maar ik vraag me wel af wat erger is, met betrekking tot het uitdrogen van afdichtingen. Toegegeven, motoren zijn duurder. Maar hoe lang moet je ze allebei laten draaien?

#23 ·
Je bent meer toegewijd dan ik. Ik vervang de olie niet voor condensatie, maar ga gewoon snel rijden. Misschien ben ik nalatig.

Ik probeer korte ritten te vermijden, vooral in de herfst en de lente.

Maar ik vraag me af wat erger is, met betrekking tot het uitdrogen van afdichtingen. Toegegeven, motoren zijn duurder. Maar hoe lang moet je voor beide draaien?
Heb nog nooit problemen gehad met afdichtingen of pakkingen in dat opzicht. Ik had motoren die een jaar in opslag stonden en geen problemen.

#33 ·
Het lijkt erop dat Harley ons, de eigenaren van de 99-06 twin cam, aanstuurt om te upgraden naar de Screaming Eagle Cam plate. Dus we vervangen plastic veerspanners door plastic hydraulische spanners voor een bedrag van ongeveer $ 700 min. De plastic spanners slijten, ongeacht of ze veer of hydraulisch zijn en moeten om de 20.000 mijl worden geïnspecteerd. Ik weet niet zeker of ik de kosten van een nieuwe plaat moet maken en gewoon de veerspanners moet vervangen. Is er een reden om niet gewoon de veerspanners te vervangen?
Net de mijne vervangen door de nieuwe lichtgele schoenen bij 26.000 mijl, buitenschoen erg versleten, binnenkant oké. Denk eraan dat bij het plaatsen van de nokkenkast de binnenschoenspanning moet worden ontspannen met een schroevendraaier, of een stuk bamboe van 3/16 inch dik en lang tussen de binnenste nokkenassen moet worden geklemd, anders gaan de nokkenas-uiteinden NIET terug in hun lagers. Ik heb hier 3 uur over gedaan om erachter te komen. Zie foto. Ik heb ook de achterkant van de ketting plat geschuurd, gepolijst, met oplosmiddel gespoeld en opnieuw geolied. Ik vermoed dat de nieuwe schoenen niet zo erg zullen slijten als de OEM-artikelen nu.
Image

Image

#34 ·
Net de mijne veranderd in de nieuwe lichtgele schoenen bij 26.000 mijl, buitenschoen slecht versleten, binnenkant ok. Denk eraan dat bij het plaatsen van de nokkenkast de binnenschoenspanning moet worden ontspannen met een schroevendraaier, of een 3/16" dik lang stuk bamboe tussen de binnenste nokkenassen moet worden geplaatst, anders gaan de nokkenas-einden NIET terug in hun lagers. Ik heb hier 3 uur over gedaan om dit uit te vinden. Zie foto. Ik heb ook de achterkant van de ketting plat geschuurd, gepolijst, met oplosmiddel gespoeld en opnieuw geolied. Ik vermoed dat de nieuwe schoenen niet zo slecht zullen slijten als de OEM-artikelen nu. View attachment 275159
View attachment 275158
Heb je de plaat met de tandwielen geïnstalleerd? Verward.....

#35 ·
Als je een fatsoenlijke handleiding had, zou je hebben gezien dat er kleine gaatjes zijn waarin een gereedschap, ik gebruikte lange inbussleutels, kan worden gestoken om de spanners tegen te houden, die dan verwijderd kunnen worden zodra de plaat is geïnstalleerd,
Image

#36 ·
Bedankt voor de input! Goed gedaan. Met betrekking tot die schoen aan de achterkant. Ik denk dat er een gat is waar je een pin installeert om die schoen open te houden vanaf de voorkant van de plaat. Heb je je duwstangen doorgesneden of verwijderd?

#39 ·
Bedankt voor de input! Goed gedaan. Over die schoen aan de achterkant. Ik denk dat er een gat zit waar je een pin installeert om die schoen open te houden vanaf de voorkant van de plaat. Heb je je duwstangen doorgesneden of verwijderd?
Ja, je kunt de spanner ook openzetten met een pin of spijker door het gat, maar laat de schoen voorzichtig zakken als je de pin verwijdert.
Ik hou wel van niet-verstelbare duwstangen, dus ik heb de tuimelaars en covers verwijderd. Aan jou.

#37 ·
Image
Is dit een foto van de geïnstalleerde plaat? Zo ja, hoe heeft u de oliepomp uitgelijnd op de krukas terwijl de tandwielen al geïnstalleerd waren? De plaat moet geïnstalleerd en vastgedraaid worden voordat de pomp vastgedraaid kan worden.

#38 ·
View attachment 275161
Is dit een foto van de geïnstalleerde plaat? Zo ja, hoe heb je de oliepomp uitgelijnd op de krukas met de tandwielen al geïnstalleerd? De plaat moet geïnstalleerd en vastgedraaid worden voordat de pomp vastgedraaid kan worden.
Sorry, plaat met nokkenassen (en oliepomp) eerst geïnstalleerd, dan tandwielen en buitenste ketting. Ik heb de 4 oliepomp schroeven niet aangeraakt tijdens het vervangen van de schoen, dus de oliepomp is geen probleem. Het is niet nodig om de oliepomp te verwijderen/te rommelen als je die 4 schroeven met rust laat.