V-Twin Forum banner

Hulp nodig bij het decoderen van een 10-cijferig chassisnummer op de motor

66K views 138 replies 47 participants last post by  jcoffey562  
#1 ·
Oké, dus ik moet wat onderdelen voor mijn fiets halen en aangezien het een custom frame is en een mix van Harley-onderdelen, dacht ik dat ik het VIN-nummer op de motor zou decoderen. Probleem is dat het maar een 10-cijferig VIN-nummer is en ik heb moeite om rond te kijken en uit te leggen welk nummer wat is op het verkorte 10-cijferige VIN-nummer. Dus ik dacht dat ik het hier kon plaatsen en dat iemand expert genoeg is om het te weten.

Het VIN-nummer op de motor is: BJLX031865

#3 ·
Ook ik heb het moeilijk om erachter te komen waar mijn Evo Motor oorspronkelijk in zat, maar het grotere probleem is om erachter te komen in welk jaar mijn Evo is gebouwd. Ik heb deze motor en fiets gered uit het gras en onkruid. Ik heb hem gekocht van de eigenaar van het pand, maar hij had er geen idee van.
Het frame is aftermarket en dus... het blijkt moeilijk te zijn om onderdelen te krijgen, omdat ik al een paar dingen heb moeten terugsturen.
Mijn VIN op de motor is:
BJLS045179
Ik geloof dat de BJ FLSTC is,
De L duidt op de 1340cc Evo Motor,
Ik weet niet zeker welk jaar de S aanduidt,
En dan zou de 045179 een productienummer zijn.
Ik kan echt wat informatie over deze motor gebruiken van een expert... Alstublieft.

#7 ·
Ik heb hetzelfde probleem. 10-cijferig motornummer, overal waar ik kijk staat dat het niet bestaat. Het is motornummer GGLV318838. Bedankt voor alle hulp, ik weet dat dit een oud topic is
GG = FXDS - CON (Dyna Convertible)

L = 1340 EVO

V = modeljaar 1997

#12 ·

#29 ·
"FV" komt naar voren als een M8 FLHT Electra Glide Standard.
Eens. Ik heb deze nieuwere modelaanduidingen gevonden en ze toegevoegd aan wat ik heb opgeslagen.

Dus, het probleem met dit een nummer voor een M8 EG is dat de volgende 2 cijfers die het motortype en het fabricagejaar aangeven, letters in plaats van cijfers zouden moeten zijn. De "4" en de "7" betekenen niets met de "FV".

Ook ben ik niet bekend met een 121r. Ik weet dat HD jaren geleden een 120 en een 120R heeft gemaakt, maar ze werden nooit in fabrieksmodellen geleverd. Ik ken tenminste geen VIN-cijfers die dit zouden weerspiegelen. Dat waren Twin Cam-motoren, dus dat zou sowieso geen zin hebben in een M8-model. Ik kan geen VIN-codes vinden voor 120, 120R of 121r.

Misschien kunnen we meer vertellen aan de hand van een paar foto's van de rest van de motor en de motor. Zou de motor in het originele frame moeten zitten? Kunnen we een foto krijgen van de volledige VIN?

#40 ·
Heeft iemand ooit van zoekmachines gehoord? Er is geen 10-cijferig VIN. Alle VIN-nummers staan sinds 1970 op het frame en hebben 17 cijfers. Motornummers hebben 10 cijfers. Heb je echt een motor gekocht zonder te weten wat het was? Nu vind je deze site, zoek je naar een bericht als dit en stel je een vraag over je motornummer. Dan moet je terugkomen naar dit bericht en hopen dat iemand je betrouwbare informatie heeft gegeven, die de tijd heeft genomen om een van de Harley-motornummerdecoders voor je op te zoeken. Je zou je antwoord in vijf minuten kunnen hebben door het zelf te doen en alle anderen zouden verder kunnen gaan met iets belangrijks, zoals het lezen van oliedraden.