V-Twin Forum banner

Zły regulator napięcia?

34K views 22 replies 11 participants last post by  bigbadal  
#1 · (Edited)
Ok, wstydzę się trochę o to pytać, ponieważ moją specjalnością jest elektryka. Znam w zasadzie odpowiedź, ale chcę potwierdzenia czegoś, czego nigdy wcześniej nie widziałem.

'97 FXDWG, silnik właśnie po remoncie - działa jak marzenie z przebiegiem 1600 mil od remontu. Zauważyli bardzo spalone sekcje na statorce, więc włożyli nowy stator. W ciągu 10 lat nigdy nie miałem żadnych problemów elektrycznych.

Kilka tygodni po remoncie umiera mój 2,5-letni akumulator HD - napięcie, ale brak amperów rozruchowych. Typowe dla martwego ogniwa lub zwartego ogniwa. Utrzymuję akumulator na Battery Minder, gdy motocykl stoi, ale jeżdżę przez cały rok i go nie odstawiam.

Tydzień temu dostałem nowy akumulator HD. W pewnym momencie - nie pamiętam kiedy - pamiętam, że odczytałem 16 V podczas pracy silnika, kiedy z jakiegoś powodu sprawdzałem napięcie. Zaskoczyło mnie, przestraszyło, ale wydawało się sporadyczne, a kiedy później sprawdziłem napięcie przy włączonym silniku, znowu było 14 V.

Dziś po dobrych 3+ godzinach jazdy zauważam, że skrzynka akumulatora jest gorąca jak cholera. Nigdy się to nie zdarzyło. Temperatura dzisiaj wynosiła 75 stopni, a przez cały dzień jechaliśmy 45 - 55 mil na godzinę po wiejskich drogach. Potem zauważam zapach siarki. Krótki postój, silnik natychmiast się uruchamia. 15 mil później jestem w domu i zauważam, że nie tylko obudowa akumulatora jest zbyt gorąca, by jej dotknąć, ale z obudowy wydobywają się krople cieczy i widoczna para z akumulatora.

Próbuję ponownie uruchomić silnik - słyszę klikanie przekaźnika niskiego napięcia i przykładam do niego miernik - przy wyłączonym silniku napięcie akumulatora wynosi 14 V. To nie jest normalne. Podczas prób rozruchu napięcie spada do 6 V.

Kolejny martwy akumulator - tylko teraz myślę, że uszkodzony regulator zabija moje akumulatory przepięciem.

Następnie ostatnim potwierdzającym dowodem jest to, że OBA elementy żarówki reflektora są spalone. Przepięcie zrobiłoby to i prawie nic innego. Tak, dzisiaj od czasu do czasu używałem świateł drogowych.

Nigdy nie słyszałem, żeby regulator Harley robił coś takiego. Każdy problem z regulatorem, jaki widziałem, to awaria regulatora i brak możliwości dostarczenia wystarczającego napięcia - a nie zbyt dużego napięcia.

Czy ktoś jeszcze miał coś takiego?

Czy nowy stator mógł uszkodzić regulator, a jeśli tak, to w jaki sposób?

Nie chcę wkładać nowego akumulatora i zniszczyć trzeciego.

Nie chcę wymieniać zarówno akumulatora, JAK I regulatora i stwierdzić, że problem tkwi w statorce ......

Zakładam woltomierz na motocykl z nowym akumulatorem, aby móc dokładnie monitorować sytuację ......

Każdy wkład jest mile widziany ......

GN
 
#2 ·
Przepalony żarnik sprawia, że myślę o przepięciu, z powodu złego regulatora napięcia.

Odczyt 14 woltów zaraz po włączeniu motocykla może nic nie znaczyć, poczekaj godzinę. Przy zwiększaniu obrotów nie powinieneś przekraczać około 14,4. Problem w tym, że to nie wyklucza problemów intermitentnych.

Regulatory napięcia są słabym punktem dla Harleyów. Wymieniając go, jesteś do przodu, poza wydawaniem pieniędzy. Ja osobiście nie mam problemu z wymianą starych części na nowe.

Problem z dalszym monitorowaniem tego polega na usmażeniu kolejnego drogiego akumulatora.

Chciałem zamontować dobre cyfrowe woltomierze w moich motocyklach i quadach. Mogą ci wiele powiedzieć.
 
#3 ·
Spalony żarnik sprawia, że myślę o przepięciu, z powodu złego regulatora napięcia.

Odczyt 14 woltów zaraz po włączeniu motocykla może nic nie znaczyć, poczekaj godzinę. Przy zwiększaniu obrotów nie powinieneś przekraczać około 14,4. Problem w tym, że to nie wyklucza problemów intermitentnych.

Regulatory napięcia są słabym punktem dla Harleyów. Wymieniając go, jesteś do przodu, poza wydawaniem pieniędzy. Ja osobiście nie mam problemu z wymianą starych części na nowe.

Problem z dalszym monitorowaniem tego polega na usmażeniu kolejnego drogiego akumulatora.

Chciałem zamontować dobre cyfrowe woltomierze w moich motocyklach i quadach. Mogą ci wiele powiedzieć.
Czy widziałeś to już wcześniej w Harleyach? Nigdy tego nie widziałem.

Czy ktoś produkuje dobrą, półprzewodnikową wymianę?

GN
 
#4 ·
Wygląda na przyzwoity, solidny zamiennik - czy ktoś tego używał?
 
#6 ·
jmelin - tak, od razu wiedziałem, co to jest.

Mam około 10 faktów, które wskazują na to, że wadliwy regulator przeładowuje/przepięcie. Wszystko się zgadza.

Spędziłem ponad 50 lat przy kluczach i po prostu nigdy tego nie widziałem.......
 
#7 ·
Spaliła mi się żarówka i wymieniłem ją na Cycle Electric. Miałem na niej 45 tys. km, więc pomyślałem, że lepiej nową. Miałem pewne dziwne problemy z nieoryginalnym zapłonem. Musiałem podłączyć standardowy rozrusznik i potem go włożyć z powrotem.

Rower to 97, regulatory napięcia to problem w Harleyach. Akumulatory są drogie. Zapłony też. Również PIA wymieniając każdą żarówkę.

Zdaję sobie sprawę, że łatwiej jest wydawać pieniądze innych ludzi.
 
#8 ·
Jeśli jesteś elektrykiem, masz narzędzia do sprawdzenia układu ładowania. Dlaczego nie zacząć od tego?? Sprawdź stator, sprawdź wyjście statora, a następnie sprawdź wyjście regulatora do akumulatora. Sprawdź, czy uziemienia są dobre, system Harley ładuje w sposób ciągły, gdy akumulator osiągnie szczyt naładowania, nadmiar niewykorzystanej energii elektrycznej jest przekierowywany do ramy.
Przeskakujesz do końca, zamiast sprawdzać system. Zdiagnozuj problem. Jesteś elektrykiem i to jest problem elektryczny.
Wyjmij instrukcję, procedura jest tam opisana.
 
#11 ·
Jeśli jesteś elektrykiem, masz narzędzia do sprawdzenia układu ładowania. Dlaczego nie zacząć od tego?? Sprawdź stator, sprawdź wyjście statora, a następnie sprawdź wyjście regulatora do akumulatora. Sprawdź, czy uziemienia są dobre, system Harley ładuje w sposób ciągły, gdy akumulator osiągnie szczytowe naładowanie, nadmiar niewykorzystanej energii elektrycznej jest przekierowywany do ramy. Przeskakujesz do końca, zamiast sprawdzać system. Zdiagnozuj problem. Jesteś elektrykiem i to jest problem elektryczny. Wyjmij instrukcję, procedura jest tam.
Jestem leniwym mistrzem elektrykiem....LOL. Chciałem po prostu zaoszczędzić sobie kłopotu z tymi wszystkimi testami.......jak powiedziałem, wyjście regulatora było zwykle normalne, ale sporadycznie skakało do 16 V.......problemy przerywane są najtrudniejsze do zdiagnozowania. I widziałem wiele regulatorów/recs, które zawiodły, ale nigdy nie widziałem takiego, który zawiódłby na wysokie napięcie.......GN
 
#9 ·
Hej mój Przyjacielu, twoje wyczucie czasu jest IDEALNE...właśnie przydarzyło się to mojemu 08 rocker, dokładnie to samo, reflektor i wszystko... Myślałem, że to bateria, oryginalna...uruchomiłem ją tylko na kilka minut, więc mam nadzieję, że nie uszkodziłem mojej nowej baterii...ten sam problem...idiotyczne światła mówią temu idiocie, że mu się to nie podoba...LOL. Właśnie dostałem nowy regulator, który moim zdaniem jest problemem, zakładam go jutro. Kupiłem też nowy stator, żeby nie utknąć, jeśli się mylę. Jestem w trakcie wykonywania poważnych czynności konserwacyjnych przy wszystkim, co może mnie zostawić na poboczu drogi, 47 tys...mam zaplanowanych kilka wycieczek w tym roku. Kupiłem Cycle Electric. Dam znać, czy regulator to naprawi. Powodzenia.
 
#10 ·
Miałem podobny problem dwa lata temu. Bateria była przeładowana. Wolty, ale brak amperów. Bateria wypychała do 15+ V. Krótko mówiąc. Uzwojenia stojana zwarły się na obudowie, gdzie przechodzą do wtyczki. Również regulator/prostownik był uszkodzony. Nie wiem, co było przyczyną, ale przeprowadziłem testy diagnostyczne zgodnie z instrukcją i tam był problem. Więc był to nowy regulator/prostownik. Stojan i dwa nowe akumulatory, aby rozwiązać problem. Ale najgorsze w tym wszystkim było to, że byłem w podróży po N.H., kiedy to się stało i każdego ranka potrzebowałem rozruchu od moich przyjaciół HONDA i do dziś mi o tym przypomina!
 
#13 ·
To problem elektryczny. Jest Pan elektrykiem?? Jestem mistrzem techniki Harley, duża część mojej wiedzy specjalistycznej dotyczy elektroniki, wystarczy odkurzyć stary multimetr Fluke, położyć przed sobą instrukcję, test zajmie 10 minut i będzie Pan wiedział, czy ma Pan awarię komponentu i który to, usterka taka jak Pana może być poprawnie działającym systemem i uszkodzonym/uszkodzonym/brakującym uziemieniem.
LUB może Pan zgadywać, rzucać częściami i pieniędzmi, przegapić jazdę i być może, zanim przejdzie Pan drugą rundę nowych części, przetestuje Pan to.
Nie rozumiem posiadania narzędzi i wiedzy do przetestowania tego i pomijania tego wszystkiego, aby zgadywać, jak to naprawić. Przez lata widziałem tak wiele osób robiących to samo, to mnie oszałamia. Gdybym miał awarię na poboczu drogi, poszedłbym z najlepszym przypuszczeniem, ale w żadnym innym scenariuszu bym tego nie testował.
Powodzenia z motocyklem.
 
#14 ·
Istnieją różne rodzaje elektryków o różnych umiejętnościach.

Pracowałem przy renowacjach starych domów, niektórych nowych i trochę komercyjnych. Mieliśmy jeden miernik Fluke w furgonetce i nie jestem pewien, czy kiedykolwiek go włączyłem.

Potem zacząłem pracować w młynach, są dobrzy w rozwiązywaniu problemów. Potem zacząłem robić projekty w młynach/zakładach. Ci faceci dobrze radzą sobie z gięciem rur.

Moim obecnym obszarem jest rozwiązywanie problemów po zakończeniu budowy. Co mi się podoba.
 
#15 ·
Możesz przetestować wyjście stojana na prąd zmienny. Teoretycznie regulator napięcia powinien ograniczać wyjście prądu stałego. Nie wiem jednak, czy istnieje tu jakiś limit. Co jest miłe, w tym co robię, mogę zadzwonić do producenta, a on zazwyczaj chce pomóc w naprawie i podać specyfikacje. Wątpię, żebyś otrzymał takie wsparcie od Harley'a. Nie jestem pewien, czy możesz zadzwonić do Boscha w tej sprawie. Nie zdziwiłbym się, gdyby nie mogli o tym rozmawiać.

To, czego nie lubię, to sposób, w jaki część instrukcji rozwiązywania problemów Harley'a jest napisana zbyt prosto. Nie jestem zwolennikiem używania lampek kontrolnych zamiast miernika.
 
#16 ·
To nie do końca odnosi się do Twojej sytuacji, ale efekty końcowe będą prawdopodobnie takie same.

Miałem problemy z moim prędkościomierzem, który umierał, spadał do 0 mph podczas jazdy, a okno licznika kilometrów stawało się puste. Jeśli złapałem to we właściwym momencie, widziałem, jak kontrolka silnika migała nieokreśloną liczbę razy. Było to tak przerywane, że zajęło mi trochę czasu, zanim zobaczyłem pełny epizod. Mam zapłon Crane w moim motocyklu, więc diagnostyka jest inna niż w standardowym ECM. Wygląda na to, że ten HI-4TC zabija sygnał do prędkościomierza, aby mógł wysłać kod diagnostyczny, gdy pojawi się problem. Ostatecznie doszło do tego, że umieściłem go na hamowni mojego kumpla, aby symulować jazdę i podłączyłem DVM do akumulatora, aby móc obserwować, kiedy to się dzieje. Po około 5 minutach jazdy w górę i w dół, dostałem martwy prędkościomierz i kiedy spojrzałem na multimetr, skoczył do 17,8 V w tym samym czasie, gdy spadł do 0 mph. Zidentyfikowałem również, że migał 5 razy, co oznacza wysokie napięcie akumulatora. Nowy regulator napięcia i od tego czasu brak problemów. Przynajmniej nie ten sam problem.

Ten regulator był zamiennikiem sprzed około 5 lub 6 lat. Pierwszy raz wyjąłem akumulator z motocykla. Miałem straszny problem z ponownym podłączeniem masy do akumulatora, gdy był zamontowany na motocyklu, poluzował się i zabił VR. Nauczyłem się zostawiać masę podłączoną do akumulatora i odłączać koniec przykręcony do ramy.

Czy dostajesz jakieś kody? Nie miałem standardowego zapłonu HD w żadnym z moich motocykli przez ostatnie 20 lat, więc nie potrafię ci powiedzieć, czego nawet szukać. Podoba mi się sposób, w jaki Crane wskazał problem, bardzo proste i ma sens, gdy już zrozumiałem, co robił.
 
#17 ·
To nie będzie miało zastosowania do Twojej sytuacji, ale efekty końcowe prawdopodobnie będą takie same.

Miałem problemy z moim prędkościomierzem, który umierał, spadał do 0 mil na godzinę przy prędkości, a okno licznika przebiegu było puste. Jeśli złapałem to we właściwym momencie, widziałem, jak kontrolka silnika migała nieokreśloną liczbę razy. Było to tak przerywane, że zajęło mi trochę czasu, zanim zobaczyłem pełny odcinek. Mam zapłon Crane w moim motocyklu, więc diagnostyka jest inna niż w standardowym ECM. Wygląda na to, że ten HI-4TC zabija sygnał do prędkościomierza, aby mógł wysłać kod diagnostyczny, gdy pojawi się problem. W końcu doszło do tego, że umieściłem go na hamowni mojego kumpla, aby symulować jazdę i podłączyłem DVM do akumulatora, aby móc obserwować, kiedy to się dzieje. Po około 5 minutach jazdy w górę i w dół, dostałem martwy prędkościomierz i kiedy spojrzałem na multimetr, skoczył do 17,8 V w tym samym czasie, gdy spadł do 0 mil na godzinę. Zauważyłem również, że migało 5 razy, co oznacza wysokie napięcie akumulatora. Nowy regulator napięcia i od tego czasu brak problemów. Przynajmniej nie ten sam problem.

Ten regulator był zamiennikiem sprzed około 5 lub 6 lat. Pierwszy raz miałem wyjęty akumulator z motocykla. Miałem piekielny problem z ponownym podłączeniem masy do akumulatora, gdy był zamontowany na motocyklu, poluzował się i zabił VR. Nauczyłem się zostawiać masę podłączoną do akumulatora i odłączać koniec przykręcony do ramy.

Czy dostajesz jakieś kody? Nie miałem standardowego zapłonu HD w żadnym z moich motocykli od około 20 lat, więc nie mógłbym ci powiedzieć, czego nawet szukać. Podoba mi się sposób, w jaki Crane wskazał problem, bardzo prosty i sensowny, gdy tylko zrozumiałem, co robi.
Tak, mój prędkościomierz robił to samo... ładne migające światła i wszystko... Mam nadzieję, że mój nowy regulator, który zamontuję w ten weekend, kiedy będę miał chwilę, to naprawi... jeśli nie, mam stator gotowy do pracy... Teraz muszę się zmotywować... po wypiciu dobrego piwa...
 
#18 ·
Tak, kiedy padł mi regulator, mój prędkościomierz oszalał i straciłem kilka żarówek, sprawdziłem napięcie podczas pracy motocykla i było prawie 20!