V-Twin Forum banner

Wspomaganie kierownicy.

171 views 5 replies 4 participants last post by  Dan89FLSTC  
#1 ·
01 FXD. Ponieważ mój OHDM zawodzi w tym temacie, czy to dolne łożysko główki ramy jest wciśnięte, czy po prostu zsuwa się?
 

Attachments

#2 ·
Cóż, mój FSM wymaga dłut i ciepła, aby zdjąć dolne łożysko z trzpienia widelca. Po odcięciu klatki dłutem, odwróć trzpień do góry nogami, podgrzewając wewnętrzny pierścień. Rozszerzy się i spadnie.
Nowe jest wciskane, używając "tulei, która będzie stykać się tylko z wewnętrznym pierścieniem nowego łożyska".
 
#3 ·
Ciasne dopasowanie. Po 30 latach zwykle staje się to dopasowaniem na wcisk.

Zazwyczaj odcinam klatkę szczypcami, a następnie podgrzewam pierścień, aż spadnie. Palnik O/C działa dobrze, ale te podgrzewacze indukcyjne są w tym najlepsze. Utrzymują ciepło w pierścieniu, a nie w drzewie.
 
#4 ·
Dzięki, chłopaki. Nie wymieniam go. Jest nadal w świetnym stanie, tylko 25-letni smar wymaga wymiany.
Właśnie robiłem naprawę uszczelki widelca, która przerodziła się w "skoro już mam to rozłożone....."