V-Twin Forum banner
61 - 80 of 107 Posts
To niesamowite, mam swój 82 FXRS i uwielbiam go. Lubię, gdy jestem na wspólnej przejażdżce (co nie zdarza się często) i ktoś komentuje, jak bardzo podoba im się dźwięk mojego motocykla.
 
Jeździłem '66 FLH przez wiele lat. 130 tysięcy mil na niej. Gdybym miał ją dzisiaj, bez wahania wskoczyłbym na nią i pojechał w trasę z wybrzeża na wybrzeże. Jedynym powodem, dla którego już jej nie mam, jest to, że jeleń nie zwrócił uwagi na znak Uwaga Motocykle.

Stary żart głosił, że 98% wszystkich Shoveli, jakie kiedykolwiek zbudowano, wciąż jeździ po drogach. Pozostałe 2% dotarło do domu.

Niemniej jednak, 20 lat nowszy motocykl, który mam teraz, jest płynniejszy i bardziej dopracowany i wymagał mniej majstrowania w trasie. Ale ten '66 FLH wciąż był całkiem niezłą jazdą.
 
Zabawa!!

OK, słyszałem, że te motocykle wymagają dużo uwagi. Myślę o kupnie jednego tego lata, ale chciałbym wiedzieć, jak są niezawodne. Moja jazda to głównie kilka mil tu i tam w mieście, ale także okazjonalna jazda około 150 mil. Czy łopata byłaby w porządku do tego??

Dzięki.
Lubię moje łopaty, nie najszybsze, nie najpłynniejsze, czasem przygoda..............
 
Nie wyciągam mojej łopaty tak często, jakbym chciał (problemy z plecami), ale kiedy to robię, to na pewno jest fajnie i niezawodnie. Oczywiście, trzeba trochę się napracować, żeby tak było. :>)
 
Mówisz poważnie? One naprawdę tak mocno wibrują? Więc nie mogę po prostu wszystkiego zakleić Loctite, dokręcić i zapomnieć o odpadaniu rzeczy??
Haha, mam dwa Shovelheady z '82 roku. Jeden jest osadzony na gumie, drugi nie. Oba mają elektroniczne zapłony. Coś się poluzowało za każdym razem, gdy na nich jeździłem. Tak, wibrują. Uwielbiam ich wygląd i uwielbiam na nich jeździć; ale nie odważyłbym się wyjechać na drogę bez zestawu narzędzi.
 
Shovelheady nie są z natury zawodne. Gdy są prawidłowo zmontowane z wysokiej jakości części, uszczelek i osprzętu, są tak niezawodne jak każde urządzenie mechaniczne. Prawidłowy moment obrotowy i 4 L, podkładki zabezpieczające, nakrętki zabezpieczające, Loctite i drut zabezpieczający (drut bezpieczeństwa).

Nigdy nie używaj ponownie podkładek zabezpieczających. Są to elementy jednorazowego użytku. Kupuję wysokiej jakości podkładki zabezpieczające luzem. 1/4", 5/16" i 3/8" Kupuję pudełko 5 funtów.

Nakrętki zabezpieczające - wszystkie metalowe zapobiegają poluzowaniu, nylon zapobiega odpadaniu. Nie używaj nakrętek nylok na rzeczach, które się ROZGRZEWAJĄ. Zawsze używam podkładek zabezpieczających z nakrętkami zabezpieczającymi. Tanie ubezpieczenie.

Loctite, ponownie, może stracić przyczepność na rzeczach, które się nagrzewają. Używam go z podkładkami zabezpieczającymi na wszystkich otworach ślepych. Oczyść otwory za pomocą preparatu do czyszczenia hamulców, aby usunąć olej.

Sortowany sprzęt! Widzę wiele rowerów, w których ludzie używają niewłaściwego sprzętu. Sprzęt Gr.2 używany w niewłaściwych miejscach może się rozciągać i poluzowywać lub pękać pod wpływem wibracji lub naprężeń. Trzymaj się Gr.5 (3 linie) lub Gr.8 (6 linii). Stal nierdzewna 18-8 (2 linie) nie jest dużo mocniejsza niż Gr.2.
 
Zabawne jest to, że przeszedłem prosto z łopat do twin-cam. Zajęło mi dużo czasu, żeby przyzwyczaić się do dwóch rzeczy: #1 rutyny przed jazdą, sprawdzania luźnych elementów #2 nie czucia się nago z powodu braku kickstartera.
 
W silnikach Shovel nie ma nic naprawdę złego. Konstrukcja rozrusznika elektrycznego to straszna prowizorka i to widać, ale dźwigniowa wymiana 'noid' to leczy.

O ile nie jesteś już mechanikiem lub nie chcesz nim zostać, nie potrzebujesz Shovelheada. Jeśli lubisz majsterkować, poradzisz sobie. To nie jest samochód. Mechanicy samochodowi często są strasznymi mechanikami motocyklowymi, między innymi dlatego, że zbyt mocno dokręcają części. Naprawiłem wystarczająco dużo ich błędów...

Uwielbiam czerwony Loctite i metalowe nakrętki zabezpieczające (wkładki z tworzywa sztucznego nie są tak dobre, ale działają na zimnych elementach złącznych). Używam anti-seize lub Loctite na wszystkich gwintach, ponieważ suche gwinty proszą się o wnikanie wilgoci.

Zacząłem używać smaru dielektrycznego (każdy sklep motoryzacyjny go ma) na gwintowanych połączeniach elektrycznych. Świetnie sprawdza się w redukcji korozji!

Shovele są stare. Tak samo jak Evos. Kiedy dodaję jeden do floty, dostaje on kompletny nowy wirnik/stator/regulator Cycle Electric, więc nie jeżdżę czekając na awarię. Widziałem wystarczająco dużo przesunięć magnesów, nie mam nic przeciwko wycofaniu wirników, zanim ulegną awarii. Sprawdź okablowanie i jeśli jest dziwne, po prostu przeokablowuj całkowicie. To nic trudnego, a większość problemów ze starymi motocyklami wynika z prowizorycznych napraw przez mongoloidów na zniszczonych wiązkach.

Jeśli kupujesz Shovela, przynieś manometr kompresji i klucz do świec.
Zrób test kompresji na zimno na obu cylindrach, otwartą przepustnicę ssania, przepustnicę całkowicie otwartą. Większość używanych Shoveli będzie pokazywać niskie wartości z powodu przebiegu, nieudolnych prac na górze lub stania w stodole. Miej przy sobie instrukcję, aby pokazać sprzedawcy, na wypadek gdyby pomyślał, że próbujesz go oszukać. Nie obchodzi mnie, czy nie dymi, miernik opowiada historię. W ramach samoobrony przed tłumem "ale działał, kiedy go zaparkowałem!" zakładam miernik na każdy motocykl, nad którym pracuję, i umieszczam odczyty na zleceniu. Broń się, sprawdzając przed otwarciem portfela.
 
Nie przeczytałem każdej odpowiedzi w wątku, ale dorzucę swoje trzy grosze.

Pełne ujawnienie: ze względu na problemy opisane poniżej, nie przyjmuję ich już do mojego warsztatu. Po prostu nie mam czasu.

1) Metal mięknie z wiekiem. Bądź przygotowany na naprawę otworów na śruby za pomocą helikoidy. Wymaga to cierpliwości i zaplanowania dodatkowego czasu. Przy jednej z ostatnich łopat, nad którymi pracowałem, musiałem trzy razy zdejmować pokrywę pierwotną, aby naprawić otwory. Dokręcałem śruby kluczem dynamometrycznym w calach, który jest odpowiednio skalibrowany, ale za każdym razem wyciągał się kolejny gwint. Musiałem obciążyć klienta, ale możesz to zrobić sam, jeśli masz cierpliwość.

2) Rzeczy się zużywają, a im starszy motocykl, tym więcej rzeczy się zużyje. Dobra rada dotycząca natychmiastowego założenia nowego układu ładowania. Kilkaset dolarów to dobre ubezpieczenie. Kiedy to naprawiasz, nie kupuj taniego aftermarketowego gówna. Oszczędzaj i wydawaj pieniądze na Harley lub wysokiej jakości aftermarket. Właśnie zaoszczędziłeś 15 000 dolarów na kosztach motocykla, włóż część z nich w wysokiej jakości części. Miałem klienta, który kupił tani zestaw sterowania do przodu. Po dwóch godzinach próbowania dopasowania go, wyrzuciliśmy go i kupiliśmy wysokiej jakości. Różnica w cenie była mniejsza niż koszt taniego urządzenia i dwie godziny pracy.

3) Czyść i konserwuj. Jednym z najlepszych sposobów na utrzymanie łopaty na drodze jest mycie jej w połączeniu z zestawem narzędzi. Podczas mycia każdej części motocykla, załóż klucz na każdy element mocujący i pociągnij go trochę. Za każdym razem znajdziesz luźne elementy mocujące, a następnie możesz je odpowiednio dokręcić. Czyszczenie i konserwacja nie zajmuje dużo więcej czasu niż samo czyszczenie lub konserwacja, i nie będziesz tym gościem, na którego wszyscy czekają podczas jazdy, podczas gdy próbujesz dowiedzieć się, jak przymocować wydech na poboczu drogi.

4) Kup i przeczytaj instrukcję warsztatową. Zadawaj pytania. Naprawiaj rzeczy, gdy tylko zauważysz, że stają się problemem. Z czasem będziesz miał więcej problemów ze znalezieniem dobrego mechanika, który pracuje przy łopatach, a kiedy go znajdziesz, będzie to droższe ze względu na problemy opisane powyżej.

I na koniec, nie bądź tym gościem. To wkurza, gdy trzeba ciągle czekać na gościa (zazwyczaj na łopacie), który musi naprawiać swój motocykl w połowie jazdy, za każdym razem, gdy jedziesz, ponieważ nie zadał sobie trudu, aby go odpowiednio konserwować.
 
Jeździłem moim Shovelem jak szalony i zgubiłem tylko jedną część, którą odwróciłem i podniosłem. Kiedyś dużo przy nim grzebałem, ale to było tylko po to, żeby uzyskać więcej osiągów. Pokonuje Evos, nawet gdy są wyposażone w wałek rozrządu Screaming Eagle, gaźnik i wydech. Mówię o szybkim odjeżdżaniu od nich!! Nie potrzebuję żadnego śmierdzącego Evo, żeby się dobrze bawić. Właściwie to myślę, że Evo nie mają duszy!! LOL!! Kupiłem mojego Shovela z 1982 roku w 1984 roku za 2700 dolarów od dealera! Byłem dwa razy w Sturgis z WA, dwa razy w Południowej Kalifornii i kilka razy w Północnej Kalifornii, 4 lub 5 razy w Kanadzie. 70 000+ ciężkich mil. Naprawdę lubię jeździć ciężko i znosi wszystko, co mu rzucam.
 
Ludzie mówią o waleniu w Shovelhead. Po pierwsze. Jeździłem moim Shovelheadem wszędzie bez narzędzi, z wyjątkiem śrubokręta i klucza półksiężycowego. Kupiłem mojego Sturgisa z 1982 roku w 1984 roku za 2700 dolarów z podłogi dealera. Natychmiast zacząłem go modyfikować, aby był mój. Zrobiłem górę po 44 000 milach i jeszcze nie dotknąłem dołu. Dodałem krzywkę, podwójnie ją podłączyłem, dodałem zapłon Dyna 2000 po łuku mocy MC, portowałem głowice i zainstalowałem krzywkę Andrews Solid B z hydraulicznymi popychaczami Jims i blokami popychaczy. Dodałem również 5-galonowe zbiorniki fat bob i tylną 16-calową felgę Sturgis z przodu z podwójną tarczą wide glide. Zrobiłem również własne bloki obniżające. Nadal wygląda jak Sturgis, ale o wiele bardziej wytrzymały. Tylko jedna część odpadła mi z roweru, którą wróciłem i podniosłem, zespawałem z powrotem i wszystko było dobrze. Zepsułem też pasek w Kanadzie. Cóż, pasek może pęknąć w każdym rowerze w dowolnym miejscu, więc to się po prostu może zdarzyć. Mówię wam, że ze wszystkich Shovelheadów, które tam były, wciąż jest ich mnóstwo, ale po prostu siedzą, ponieważ ludzie po prostu lubią bardziej komfortowe rowery, a nowe są bardziej komfortowe. Shovele są tak samo niezawodne jak większość nowszych EVO, ale to powiedziawszy, nie można porównywać 30+ letniego roweru do nowego, ponieważ jeden jest po prostu 30+ lat starszy i musi mieć na nim więcej mil itp. Były niezawodne w tamtych czasach. Jeździłem moim rowerem z Seattle do Sturgis dwa razy, do Montany dwa razy, do południowej Kalifornii dwa razy i do północnej Kalifornii raz i we wszystkie punkty pośrednie i nigdy się nie zepsułem. Jedyny raz to pęknięcie paska w Kanadzie. Szukam starej głowicy Pan do mojego następnego roweru. Nie interesują mnie Evo. To tylko moje zdanie.
 
shovelhead

Ludzie, jestem właścicielem 80-calowego shovelheada z 1980 roku i mam go od jakiegoś czasu, wsiadam na niego i jeżdżę nim wszędzie. To świetny motocykl, miałem evo, choppery i zawsze wracam do shovelheada, nie tylko brzmią świetnie, ale i wyglądają świetnie. Są jak każdy inny motocykl, dbasz o tę łopatę, a ona dba o ciebie. Jeżdżę z każdym i jadę tak daleko, jak chcesz, bo wiem, że zawsze wrócę do domu. Przynajmniej na bike night zawsze mogę znaleźć swój.
 
Być może najlepsze wątki, podobnie jak najlepsze rowery, są stare. Czytałem na stronie 6 z 8, zanim zdałem sobie sprawę, że ten wątek rozpoczął się w 07. Ale równie dobrze mogłem założyć ten sam wątek w zeszłym tygodniu. Rozważam kupno Shovela jako zimowego projektu. Aby rozebrać, dowiedzieć się i odbudować. Niektóre z zadawanych pytań są takie same, jak te, które bym zadał. Doceniam więc również udzielone odpowiedzi - stare i nowe. Dzięki wszystkim, którzy dodali swoje dwa (pięć i dziesięć) centów!


Wysłane z mojego iPada za pomocą Tapatalk
 
Zabawnie czyta się o niezawodności dobrej, starej łopaty. W 1976 roku mieliśmy tylko łopaty i starsze maszyny. Moją sprawą było to, że każdego lata odbywałem 2,5-tygodniową podróż i jechałem tak daleko, jak mogłem, i wracałem do pracy. Udało mi się przeprawić przez Missisipi w Red Wing w stanie Minnesota i zwykle jeździłem Blue Ridge Parkway, czasami w drodze w dół lub w drodze powrotnej. Tylko raz musiałem zadzwonić do domu po odbiór. Miałem przerwany przewód zasilający w moim przełączniku zapłonu, którego po prostu nie mogłem znaleźć.

Powiem tak, nauczyłem się być dobrym mechanikiem Harley'a po prostu ze względu na standardowe czynności konserwacyjne, które trzeba było wykonać, takie jak ustawianie styków i zapłonu, regulacja łańcucha (jeszcze bez pasków), ale większość samochodów i ciężarówek miała te same problemy, po prostu tak było.
 
Świetne komentarze, teraz pamiętam, dlaczego sprzedałem moją łopatę i byłem tak szczęśliwy z moim nowym evo w tamtym dniu. Lokalny sklep motocyklowy nadał mi przydomek "joetroublehead" z powodu wszystkich nietypowych i typowych problemów, jakie miałem z moim 71fx.
 
Właśnie znalazłem ten stary wątek....?...... kupiłem mój pierwszy.....1979 FLH z niskim przebiegiem....+0,020" tłoki @ 10:1, głowice S&S Super Stock, nowe sprzęgło Alto, prawdziwe podwójne wydechy,. Został przemalowany kilka lat temu na OEM Burgandy i Burnt Orange. Owiewka Batwing i oryginalny Tour Pak.

Ten motocykl łatwo odpala....NIE pracuje na zbyt niskich obrotach jałowych jak większość, które tam widzisz!

Jeździ świetnie!.....mam mały problem.....poważne kołysanie przy dużej prędkości!

Próbuję to zawęzić. Jazda po mieście jest w porządku, ale gdy osiąga prędkość autostradową, zaczyna być strasznie!......cholera.

W każdym razie....to jest motocykl, który powinienem był kupić lata temu. Poprzedni właściciel miał ten motocykl przez 27 lat i utrzymywał go w dobrym stanie. Nie jeździł dużo przez ostatnie 16 lat. Właśnie założyłem nowe Metzler Wide White Walls i wciąż usuwam środek antyadhezyjny.

Nigdy nie sprzedam tego skutera......?
 
61 - 80 of 107 Posts