V-Twin Forum banner
21 - 38 of 69 Posts
Discussion starter · #22 ·
Ik heb er goed over nagedacht om iets interessants te doen met de standaard 16's en ze gewoon terug te plaatsen, maar na de aangepaste look van de Czar-wielen en -banden, dacht ik dat ik niet meer terug zou kunnen naar de standaard look en gelukkig zou zijn. Daarom hoop ik dat de 18's me geven wat ik zoek. Ik merkte wel dat het nieuwe SG-wielontwerp hetzelfde is, maar met de 17" voorband/wiel en dat het is gespoten in plaats van getextureerd zwart, ziet het er helemaal niet slecht uit. Met de zwarte zwevende rotors is het eigenlijk een mooie look. Als de 18" voor niet presteert zoals een bagger zou moeten (en ik ben het eens met de bovenstaande verklaring), dan zal ik niet aarzelen om de set te koop aan te bieden voor een fatsoenlijke prijs.
Ik ga onderzoeken of ik de standaard wielen kan laten verchromen, ik heb geen idee wat dat tegenwoordig kost of hoe lang mijn motorfiets zonder wielen zou staan - ik weet niet zeker of ik kan wachten. Maar ik heb de motorfiets met verchroomde standaard velgen gezien en het zag er echt schoon uit.

-ken

[QUOTE="FLSTCI124", post: 1413221, member: 55325]JagmanR, dat is een geweldige rit. Ik wilde mijn 16" PM Hooligan al vervangen door een 21". Hier in NW FL hebben we niet veel bochten, 99% van mijn ritten zijn rechtuit.

Zijn dat D&D-pijpen die je gebruikt?[/QUOTE]

Bedankt FLST. Ik zou niemand proberen te weerhouden van een 21". Het is een perfect acceptabel alternatief voor elke toerfiets met de 3,5 brede band, en ik heb er van genoten. Daarom zal ik hem ook niet verkopen als ik mijn 18" krijg om hem te verwisselen. Zoals ik al zei, ik kijk ernaar uit om de voorkant weer een inch omhoog te brengen en nog meer bandenoppervlak te krijgen. Ik heb echter altijd gezegd dat een set van 16" op een toerfiets een geweldige rit is. Jammer dat ze er niet geweldig uitzien. Grappig hoe alleen al het nieuwe 17" voorwiel en de band er beter uitzien.
Ja...dat is een D&D Fatcat met Quiet Baffle.

Ik vind de manier waarop de 21" eruitziet op mijn FLHX mooi, maar ik kan je vertellen dat de 18"/18"-opstelling beter is voor de handling, want als je de voorkant verlaagt, rijdt hij lang niet zo goed, heeft de neiging om stijver te rijden, om nog maar te zwijgen van het feit dat iedereen die ik ken die de 21 heeft, de spatbord minstens één keer op de motorbeschermer of de onderkant van de vorken heeft laten komen. Ik heb de mijne op lange reizen gereden en het werkt goed.

Is een 21” velg een vergissing?

Ik heb een 2008 Ultra Classic en ik wil ook naar een 21" voorwiel met standaard spatbord en standaard dubbele remklauwen. Ik heb momenteel een 21” X 3.5 / 60 Spoke Classic Laced velg besteld bij American Wire (americanwire.com)

Maar na het lezen van dit forum vraag ik me af of ik ze maandag moet bellen en mijn bestelling moet wijzigen in een 18” velg.

Is een 21” velg een vergissing?

PS: Ik heb een 1973 Super glide met een 21” velg, 2” over vorkbuizen en het voelt prima…?

Ik heb een 2008 Ultra Classic en ik wil ook naar een 21" voorwiel met standaard spatbord en standaard dubbele remklauwen. Ik heb momenteel een 21" X 3.5 / 60 Spoke Classic Laced velg besteld bij American Wire (americanwire.com)

Maar na het lezen van dit forum vraag ik me af of ik ze maandag moet bellen en mijn bestelling moet wijzigen in een 18" velg.

Is een 21" velg een vergissing?

PS: Ik heb een 1973 Super Glide met een 21" velg, 2" over vorkbuizen en het voelt goed…?
Eerlijk gezegd, jouw bericht en berichten zoals dit zijn de reden dat ik meestal mijn mening over deze kwestie niet geef. Je hebt verschillende meningen in deze thread, en eerlijk gezegd meer 18 over 21 pro's van mensen die daadwerkelijk met beide hebben gereden dan typisch is. Je hoort niet vaak van mensen met 21" voorkanten die hun ongenoegen uiten of de voorkeur geven aan iets anders, dus dat is een goed teken. Je leest of hoort ook niet vaak van mensen die van een 21 naar een 18 gaan, maar je hoort vaak het tegenovergestelde. Hier is de deal, de 21 ziet er geweldig uit. Het rijdt en handelt heel goed. Ik betwijfel ten zeerste of de kleine hoeveelheid algemeen rijcomfort die je krijgt, opweegt tegen wat je krijgt in geweldige, op maat gemaakte looks. Nu... als je iemand bent die echt kieskeurig is over hoe je bagger rijdt, handelt en niets minder dan ideaal eist, voldoet de 21" misschien niet. Er is eigenlijk maar één manier om dat te bepalen en dat is om er een te bezitten of er uitgebreid mee te rijden. Toen ik de mijne voor het eerst monteerde, was ik enthousiast en kon ik eerlijk gezegd niet veel verschil bepalen, behalve dat het "anders" aanvoelde. Na een paar duizend mijl is de extra stevigheid, de ietwat minder soepele rit (voornamelijk vanwege de noodzaak om de voorkant te verlagen) en de kleine verslechtering van het rijgedrag met twee personen en lage snelheid voldoende voor mij om naar de 18" te gaan en te kijken of dat voor mij werkt. Nog steeds een geweldige look, met hopelijk ideale, voor mij, rijeigenschappen.

Dat gezegd hebbende, er zijn een heleboel mensen die het daar fel mee oneens zouden zijn.

Ik heb een 2008 Ultra Classic en ik wil ook naar een 21" voorwiel met standaard spatbord en standaard dubbele remklauwen. Ik heb momenteel een 21" X 3.5 / 60 Spoke Classic Laced velg besteld bij American Wire (americanwire.com)

Maar na het lezen van dit forum vraag ik me af of ik ze maandag moet bellen en mijn bestelling moet wijzigen in een 18" velg.

Is een 21" velg een vergissing?

PS: Ik heb een 1973 Super Glide met een 21" velg, 2" over vorkbuizen en het voelt prima…?
Naar mijn mening is het 21" wiel een fashion statement, geen betere rit of betere handling. Ik heb een vriend die bij R&D voor PM werkte, en hij zei me om 18's te kopen zoals ik op mijn Road King had, vanwege de handling, maar ik volgde zijn voorbeeld en zette er een 21 op. Ik hou van de look, maar soms hou ik niet van de verlaagde voorkant of de handlingeigenschappen van het grotere wiel. Je moet het zelf beslissen, maar al mijn rijvrienden hebben een 21 voorop, dus het is de huidige trend.

Bedankt voor de feedback! Ik denk dat ik het zo laat en als het me niet bevalt, haal ik het eraf!

Wat de banden betreft, ik was van plan om de Venom AM42 voor de achterkant en de AM21 voor de voorkant te bestellen. Zit ik op de goede weg?

Bedankt voor de feedback! Ik denk dat ik het zo laat en als het me niet bevalt, haal ik het eraf!

Wat de banden betreft, ik was van plan de Venom AM42 voor de achterkant en AM21 voor de voorkant te bestellen. Ben ik op de goede weg?

http://www.avon-tyres.co.uk/motorcycle/?page=tyres&method=listtyres&cat=2
Kan het niet vertellen aan de hand van de algemene beschrijving van de Venom en het modelnummer, en ik rijd Metzelers, maar uw bandenmaat is waarschijnlijk zoiets als:

120/70-21 met een 21x3,5 velg voor
150/70-18 met een 4,25 velg achter

Dat is de maat Metzeler en velg op mijn SG vandaag. Mijn nieuwe voorband wordt een 140/70-18 met een 3,5 velg.

Kan het niet zeggen aan de algemene beschrijving van de Venom en het modelnummer, en ik rijd Metzelers, maar uw bandenmaat is waarschijnlijk zoiets als:

120/70-21 met een 21x3,5 velg voor
150/70-18 met een 4,25 velg achter

Dat is de maat Metzeler en velg op mijn SG vandaag. Mijn nieuwe voorband wordt een 140/70-18 met een 3,5 velg.
Ik heb de ME-880 Metzlers op 18 X 3,5 voor en 18 X 5,5 achter

140/70-18 voor
150/70-18 achter

Ik ben dol op de rit en de handling... :clap::clap::clap::clap::clap:

Ik ben nu verward of ik heb verkeerde informatie gekregen. Ik belde Custom Chrome om te informeren naar Metzlers motorbanden voor mijn Ultra Classic en ze zeiden dat het niet aanbevolen wordt omdat de draagvermogen te laag was. Ze vertelden me dat iedereen het doet, maar het wordt niet aanbevolen. Ik nam aan dat alle motoren die ik in de bagger-tijdschriften met Metzlers heb gezien, misschien alleen voor de show waren. Ik denk dat ik dit verder moet onderzoeken… Wiens idee was dit eigenlijk? Venom AM42 (achter) 908 lbs

Ik ben nu in de war of ik heb verkeerde informatie gekregen. Ik belde Custom Chrome om te informeren naar Metzlers motorbanden voor mijn Ultra Classic en ze zeiden dat het niet aan te raden is omdat de draagvermogen te laag was. Ze vertelden me dat iedereen het doet, maar het wordt niet aanbevolen. Ik nam aan dat alle motoren die ik in de bagger mag'a met Metzlers heb gezien, misschien alleen voor de show waren. Ik denk dat ik dit verder moet onderzoeken…

Wie had dit idee eigenlijk?

Venom AM42 (achter) 908 lbs
Dat heb ik al eerder gehoord, maar niemand die ik ken heeft er ooit problemen mee gehad en ze rijden allemaal met dezelfde banden, Metzler's.

Ik ben nu in de war of ik heb verkeerde informatie gekregen. Ik belde Custom Chrome om te informeren naar Metzlers motorbanden voor mijn Ultra Classic en ze zeiden dat het niet aan te raden is omdat de draagvermogen te laag was. Ze vertelden me dat iedereen het doet, maar dat het niet aan te raden is. Ik nam aan dat alle motoren die ik in de bagger mag's met Metzlers heb gezien, misschien alleen voor de show waren. Ik denk dat ik dit verder moet onderzoeken…

Wiens idee was dit eigenlijk?

Venom AM42 (achter) 908 lbs
Het komt wel goed. Avons zijn ook prima banden.

Sorry voor de paranoia, maar mijn vader vindt het niet leuk dat ik **** aan mijn motor doe. We gaan één keer per jaar op een reis van 2000 mijl en het enige wat ik nodig heb, is dat er een of andere domme **** gebeurt vanwege mijn verlangen om anders te zijn... Ik heb geen behoefte aan nog meer pak rammel.

Nogmaals bedankt voor je input. Ik zal je op de hoogte houden!

Ik kan de foto's die ik heb geplaatst niet zien? Als je niet op de links kunt klikken.

Attachments

Ik ben er zojuist van op de hoogte gebracht dat de Avon-banden die ik wilde pas in de late herfst leverbaar zijn. Ik bekijk nu de ME-880 Metzlers. Mijn vraag is wat de breedste achterband is die op een standaard 2008 Ultra Classic past? (Ik ben van plan de standaard achtervelg te gebruiken).

Ik heb hier van een paar mensen gelezen dat het vereist is om je voorvering 1 inch te verlagen, maar in alle tijdschriften die ik heb gelezen over conversies zoals de 21 voor en 18 achter hebben ze nooit iets gezegd over verlagen. Waarom is het nodig of is het gewoon een kwestie van uiterlijk? Het lijkt me dat de motorfiets een stuk hoger van de grond staat als de wielen eenmaal zijn gemonteerd. Ik zou dit graag willen doen op mijn oude Cop flht, maar ik ben bezorgd over de rijkwaliteit en de kosten. De look spreekt voor zich.

21 - 38 of 69 Posts